Untitled-1

Újabb siker a Budapest Airport életében

2018. május 2.

Újabb, nemzetközi környezetvédelmi elismerést vívott ki a Budapest Airport: az ACI, a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa elismerte, hogy a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi repülőtér elérte az ún. „karbon-semleges” minősítést - áll a repülőtér-üzemeltető közleményében

Az ACI által alapított akkreditációs program kimutatta, hogy a budapesti repülőtér a működése során egyensúlyban tartja az energiafelhasználást és az energiatermelést. A karbon-semlegesség ennek az állapotnak az elérését jelenti, hiszen a hagyományos, fosszilis energiafelhasználás mindig széndioxid kibocsátással jár, ezt nevezik más néven karbon-kibocsátásnak vagy karbon-lábnyomnak. Egész Európában alig harminc repülőtér tartozik a karbon-semleges légikikötők csoportjába.

A repülőtér üzemeltetője tíz évvel ezelőtt kezdte meg az energia-racionalizálási tevékenységét, aminek köszönhetően 2018. áprilisában átvehette a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) karbon-semleges minősítését. Ez azt jelenti, hogy a repülőtér környezettudatos megoldások alkalmazásával csökkentette a mindennapi működés során keletkező széndioxid kibocsátást, a fennmaradó részt pedig - nemzetközileg felügyelt módon - kiegyenlíti.

A Budapest Airport a környezettudatossági program részeként – egyebek mellett - energiatakarékos LED izzós rendszerekre cserélte a terminálok világítását, folyamatosan felújítja és karbantartja a repülőtéri távfűtési rendszer vezetékeit illetve az ivóvízhálózat szivattyúit. Fontos része a programnak, hogy a repülőtér légtechnikai- és klímaberendezéseit is korszerűsítik. A kitartó munka eredményeképp a Budapest Airport egy utasra számított szén-dioxid kibocsátása az elmúlt öt évben nem kevesebb, mint 44%-kal csökkent.

Újabb régiós elsőség: Budapesté az első „karbon-semleges” repülőtér!

„A kontinensen alig harminc repülőtér tartozik a karbon-semlegesen működő légikiötők elitklubjába, Közép-Kelet Európában pedig elsőként sikerült megszereznünk ezt a minősítést.” – emelte ki Szarvas Gábor, a Budapest Airport környezetvédelmi igazgatója. Hozzátette: „Mivel az utasforgalom folyamatosan és nagymértékben növekszik, azon is dolgozunk, hogy még zöldebbé tegyük a repülőtér működését, hozzuk összhangba a Greenairport nevű programunkkal. Idén nyáron átadjuk a forgalomnak a 2 B Terminálon az új utasmólót, amelyet a legkorszerűbb hűtő-fűtő technológiákkal szerelünk fel. Emellett folyamatosan bővítjük a repülőtéri elektromos járművek számát, egyre több elektromos töltőt helyeztünk üzembe, ezáltal is csökkentve a fosszilis üzemanyagból származó széndioxid kibocsátást.”

Saját működésének optimalizálása mellett a Budapest Airport a repülőtéren működő partnereket, vállalatokat, szervezeteket és hatóságokat is a fenntartható működésre ösztönzi. Három éve, 2015-ben indult útjára a Greenairport kezdeményezés, aminek keretében közös környezetvédelmi akciókkal teszik fenntarthatóvá a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér  működését. A repülőtér energiafelhasználása ugyanis – a meleg víz előállításához, a fűtéshez és a világításhoz igénybe vett energia alapján –23 000 háztartás, egy kisebb magyar város energiaigényének felel meg, a környezettudatos megoldások használata tehát emiatt is kiemelt fontosságú.

Kapcsolódó tartalmak:

and gt; and gt; Folyamatos járatszám bővítés a budapesti reptéren

and gt; and gt; A Budapest Airport sorozatban ötödször nyerte meg a Skytrax-díjat

and gt; and gt; Tovább növekedett Ferihegy utasforgalma

and gt; and gt; IATA képzések jönnek a budapesti reptérre

További híreink

Erős első negyedév: 4 millió utas és 95 ezer tonna áru Ferihegyen

Hírek <p>Az új rekorddal záruló 2024 után idén is folyamatosan ível felfelé a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma: míg januárban közel 1,3 millió, az általában kevésbé forgalmas februárban pedig 1,2 millió, addig márciusban már 1 468 754 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.</p>

Az új rekorddal záruló 2024 után idén is folyamatosan ível felfelé a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalma: míg januárban közel 1,3 millió, az általában kevésbé forgalmas februárban pedig 1,2 millió, addig márciusban már 1 468 754 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Reptéri nagyágyúk: a világ 10 legnagyobb forgalmú légikikötője

Hírek <p>Ha a nemzetközi utasforgalmat nézzük, Dubaj repülőtere vitte el a pálmát 2024-ben, de ha az összes – belföldi és nemzetközi – utazót is beleszámítjuk, Atlanta áll a dobogó tetején több, mint 100 millió utassal. A teherszállítás bajnoka pedig Hong Kong lett.</p>

Ha a nemzetközi utasforgalmat nézzük, Dubaj repülőtere vitte el a pálmát 2024-ben, de ha az összes – belföldi és nemzetközi – utazót is beleszámítjuk, Atlanta áll a dobogó tetején több, mint 100 millió utassal. A teherszállítás bajnoka pedig Hong Kong lett.

Újra a csúcson: a Budapest Airport megőrizte régiós bajnoki címét

Hírek <p>A világ repülőtereinek rangsorában idén a szingapúri Changi repülőtér végzett az élen, letaszítva a tavalyi győztest, a dohai Hamadot, amely ezúttal a második helyet szerezte meg. A dobogó harmadik fokára a tokiói Haneda került. Budapest közben tovább erősítette régiós vezető szerepét: ismét elnyerte a Kelet-Európa legjobb repülőtere címet, és a globális élmezőnyben is előrelépett, tíz helyet javítva már a 67. helyen szerepel a Skytrax listáján.</p>

A világ repülőtereinek rangsorában idén a szingapúri Changi repülőtér végzett az élen, letaszítva a tavalyi győztest, a dohai Hamadot, amely ezúttal a második helyet szerezte meg. A dobogó harmadik fokára a tokiói Haneda került. Budapest közben tovább erősítette régiós vezető szerepét: ismét elnyerte a Kelet-Európa legjobb repülőtere címet, és a globális élmezőnyben is előrelépett, tíz helyet javítva már a 67. helyen szerepel a Skytrax listáján.