Az S7 Airlines (Siberia Airlines) moszkvai (Domodedovo) és novosibirski (Tolmachevo) légi közlekedési csomópontokra támaszkodó, széles útvonalhálózattal rendelkezik Oroszországban. Az S7 Airlines rendszeresen közlekedik a Független Államok Közösségébe (FÁK), Európába, Közel-Keletre, Délkelet-Ázsiába és az ázsiai-csendes-óceáni országokba.
A légitársaság története 1957-ig nyúlik vissza, amikor az első polgári repülést a Novoszibirszki Régió katonai repülőteréről hajtották végre, amely a Tolmachevo egységes légi csoport tagja volt. A Siberia Airlines e légi csoport alapján jött létre. 2005-től a "Siberia" Airlines az S7 Airlines márkanév alatt üzemel.
2012. májusa a Siberia Airlines független szervezetként létesített 20 éves évfordulóját jelentette.
Repülőgép flotta:
Ma az S7 Airlines rendelkezik a legfrissebb és az egyik legmodernebb légi flottával az orosz légi közlekedési piacon. A légitársaság csak külföldi Airbus, Boeing és Embraer repülőgépeket üzemeltet. A jelenlegi flotta 72 repülőgépet foglal magába.
Szövetségi tagság:
Az S7 Airlines tagja a oneworld globális légiközlekedési szövetségnek, amely a világ vezető utasszállítója minőségi szolgáltatásainak nyújtásában. A oneworld tagok minden kontinensen megtalálhatóak, és 150 országra üzemeltetnek járatokat. A oneworld légitársaság tagjai többféle szolgáltatást és kedvezményt kínálnak az utasoknak, mint az egyes légitársaságok külön-külön. Az S7 Airlines tagsága a oneworld szövetségben biztosítja, hogy a légitársaság megfelel a nemzetközi minőségi és biztonsági előírásoknak.
Szolgáltatások:
Az S7 Airlines vezető szerepet tölt be az online személyszállítási szolgáltatások modern technológiáinak bevezetésében az orosz légi közlekedési piacon. A légitársaság az utasai számára kényelmes járatválasztást, jegyfoglalást, e szolgáltatásokért fizetést és a S7 Airlines weboldalon, az interneten, a mobiltelefonon vagy a kapcsolattartó központon keresztül történő járatokra vonatkozó bejelentkezést kínál. 2011 januárjában a légitársaság elindította a mobil beszállókártya szolgáltatását. 2009-ben az S7 Airlines utasai számára az orosz légitársaságok között első mobil weboldalát. 2008-ban az S7 Airlines átállt az e-ticket technológia használatára.
Az S7 Airlines az S7 Priority törzsutas programmal rendelkezik, amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy mérföldeket váltsanak be repülésre, és bónuszokat kapjanak az S7 Airlines, a oneworld légitársaság tagjaitól és a program partnereitõl.
2001 óta az S7 Airlines a Nemzetközi Légifuvarozási Szövetség (IATA) teljes jogú tagja. 2007-ben a sikeres üzembiztonsági ellenőrzést követően a légitársaság az operátorok IOSA (IATA Operational Safety Audit) nyilvántartásába is bekerült.
A légiforgalmi szférában részt vevő más vállalatokkal együtt az S7 Airlines az S7 csoportot alkotja.
2016-ban a csoport tagjai több mint 13,1 millió utast szállítottak.
Díjak és elismerések:
Az S7 Airlines 2017-ben egyike lett az első öt legmagasabb rangú orosz vállalatnak, és negyedik helyen szerepel a legkívánatosabb orosz munkaadók listáján.
Az S7 Airlines benne van a világ 100 legjobb légitársaságának listájában, és a harmadik a Kelet-Európában, amint azt a a Skytrax nemzetközi hitelminősítője is mutatja.
2004 februárjában a légitársaságot a "Piacvezető" kategóriában díjazta az Air Transport World magazin, egy tekintélyes magazin a légi közlekedés területén, és egy évvel korábban a légitársaság a "Vállalati Stratégia" kategóriában az Flight International magazin (Nagy-Britannia) Flight International Aerospace Awards díját nyerte el először az orosz polgári repülésben.
2007-ben az S7 Airlines nyertese lett az "People's Brand / Brand No. 1 Oroszországban" díjnak.
2008 novemberében az S7 Airlines megkapta az évente kiosztásra kerülő szakmai díjat az értékesítési, marketing és hirdetési szférában a Sales Business Awards díjátadón 2008-ban.
Az S7 Airlines a Wings of Russia National Aviation Awards különböző kategóriáinak többszörös győztese, a 2014-es eredmények alapján az S7 Airlines Oroszország legjobb légitársaságává vált. Az S7 Airlines a Cannes Lions hirdetési fesztivál díjainak többszörös győztese a megvalósított projektjeiért, valamint a My Planet National Awards díjazottja a felfedezéseiért az utazási világban.
A 2015-ös eredmények alapján a National Geographic Traveler a "Legjobb Orosz Légitársaság" címet kapta.
2016 végén az S7 Airlines három kategóriában lett nyertes a Skyway Service Award légiközlekedési díjátadóján: a legjobb légitársaság a "Túristaosztály, Belföldi Szolgáltatások", a "Legjobb Hűségprogram" és a "Legjobb Online Ügyfélszolgálat" kategóriákban.
2016 végén a légitársaság a FlightStats nemzetközi minősítésével a negyedik helyet szerezte meg Európában, amely a legjobb eredményt mutatja az orosz légitársaságok körében. Az S7 Airlines folyamatosan elismerést szerez mint a Domodedovo légi közlekedési csomópont legpontosabb légitársasága. A Szövetségi Légi Közlekedési Ügynökség (Rosaviatsiya) adatai megerősítik, hogy az S7 Airlines engedélyezte a legkevesebb késést 2016-ban az orosz légitársaságok között.