Egy új javaslat szerint újabb adót vetnének ki a repülésre – ez viszont erőteljes ellenállást váltott ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) részéről.
A Globális Szolidaritási Adók Munkacsoport (GSLTF) elképzelése évente 90 milliárd dolláros plusz bevételt jelenthetne, de az IATA szerint ez a teljes légiközlekedési iparág tavalyi 32,4 milliárd dolláros profitjának közel háromszorosa lenne.
Az IATA szerint ez a javaslat nemcsak indokolatlanul terhelné meg a szektort, hanem komolyan veszélyeztetné a 2050-re kitűzött nettó zéró kibocsátási célok elérését is. Ehhez ugyanis mintegy 4,7 billió (!) dolláros beruházásra van szükség, amit a többletadó jelentősen hátráltathat.
A szövetség arra is figyelmeztet, hogy az új adó drágíthatja a repülőjegyeket, megemelheti az áruszállítás költségeit, és összességében lassíthatja a globális gazdaságot. Ráadásul az ilyen jellegű adóbevételek tapasztalataik szerint ritkán kerülnek ténylegesen klímavédelmi célokra, inkább az államkincstárban landolnak.
Willie Walsh, az IATA főigazgatója világosan fogalmazott: a repülés nem fejőstehén, hanem a gazdaság motorja, és egy ilyen mértékű új adó komoly károkat okozna az egész ágazatban. A már működő CORSIA klímafinanszírozási rendszer szerintük elegendő alapot ad a fenntarthatósági célok támogatásához – az új adó csak aláásná ezt.
Forrás: turizmus.com
Az American Airlines 2026. május 21. és október 5. között ismét közvetlen összeköttetést biztosít Budapest és Philadelphia között. A szezonális járat naponta közlekedik majd Boeing 787-8 Dreamlinerekkel, amelyek 234 férőhelyet kínálnak business, prémium turista és turista osztályon.
Ha Afrikáról beszélünk, sokan csak a szafarikra vagy sivatagokra gondolnak. Pedig a kontinens egy igazi kincsesbánya, ahol városok, szigetek és kulturális központok várják, hogy felfedezd őket.