Untitled-1

Az én légitársaságom 2012 visszatekintés

A repjegy.hu oldalon "Az én légitársaságom 2012" címmel 2012. decemberében közönségszavazás keretében kerestük Magyaroszág kedvenc légitársaságát! A látogatók négy kategóriában értékelhették repülős utazásaikat, valamint élményeiket szöveges formában is megoszthatták.

A szavazásról:

- A szavazáson a résztvevők a 2012-ben történt repülőgépes utazásak alapján értékelhették a légitársaságokat.

- A légitársaságot 0-5-ig terjedő skálán kellett pontozni négy szempont szerint: a személyzet, a fedélzeti ellátás, a menetrend és az ár-érték arány került értékelésre.

- A fenti négy kategóriában, valamint az összesítésben hirdettünk győzteseket.

- A felmérésre 2 539 értékelés érkezett, ami összességében több mint 10 000 szavazatot jelent,

- Több mint 600 élménybeszámolón keresztül olvashattuk a magyarok utazási történeteit, tapasztalatait.

Értékelések:

„Minket is meglepett, hogy a magyar légiutasok milyen nagy kedvvel vettek részt a szavazásban, ami azt mutatja, hogy az embereknek nagyon fontos, hogy egy-egy légitársaság milyen szintű szolgáltatásokat nyújt, túl azon, hogy elszállítja őket a célállomásra” – nyilatkozta Habóczki Zsolt, a Weco-online ügyvezető igazgatója.

Fapados és hagyományos légitársaságok közti különbség tekintetében a  szavazatok azt mutatták, hogy nem csak az olcsóbb jegy számít választásaik során. A minőséget, kellemesebb utazási élményt,  az utasok hajlandóak megfizetni. 

Azt tapasztaltuk, hogy a leginkább a legkedvesebb légiutaskisérő kategória mozgatta meg a közönséget, beszámolóikban a fedélzeti személyzetről esett a legtöbb szó. Azon belül is többen arra tértek ki,  hogy hogyan kezelik a kríziseket, mennyire kedvesek, ha elveszítjük csomagunkat, tárgyaink, esetleg lekésünk egy csatlakozást. Ezekben a helyzetekben mutatkozik meg igazán a különbség légitársaság és légitársaság között.

A díjátadó:

2013. január 17-én tartott díjátadón kiderült ki lett a magyarok kedvenc légitársasága és az egyes kategóriák győztesei. Az alábbi videóban összefoglalót láthatnak az átadásról valamint a nyertesekkelkészült interjúkat is megtekinthetik.

 
Az év légitársasága 2012 díjazottjai:
 
 
 
A legjobb ár-érték kategóriában: A közel-keleti társaság a Qatar lett a győztes. A Qatar Airways magyarországi értékesítési igazgatójával, Tamás Lászlóval készült interjúból kiderül, hogy további extra szolgáltatások bevezetését tervezik, az utasok minél nagyobb komfortézete, szórakoztatása érdekében. 
 
 
 
A legkedvesebb légiutaskísérő kategóriában: A szavazatok alapján úgy tűnik, hogy a cseh Smartwings Travel Service segítői tették a legmélyebb benyomást a magyar utasokra. A legtöbben a légiutaskísérők figyelmességét emelték ki.
 
A legjobb fedélzeti ellátás kategóriában:  a Turkish Airlines vitte el a pálmát. A vélemények egybehangzóan azt mondták, hogy a török légitársaság szereti jóllakatni, kényeztetni az utasait.
A legjobb menetrend kategóriában:  a KLM végzett az élen. A légitársaság saját bevallása szerint is ez a terület, egyik fő erősségük és nagy figyelmet fordítanak a menetrend struktúra kialakítására. 
 
Összesített eredmények: 
 
1. hely:
  A Qatar Airways lett a magyarok kedvenc légitársasága
 
 2. hely:
 Turkish Airlines
 
 
3. hely:
 KLM Royal Dutch Airlines